Pagina's

zaterdag 4 januari 2014

Mijn favoriete series



Series.. Ik kijk ze zo vaak! Ik kijk series van verschillende genres, dus misschien dat er voor jou ook wat tussen zit. Ik heb mijn favorieten op een rijtje gezet, dus lees mee!





Awkward.

Jenna Hamilton is eigenlijk degene waar het om gaat. Ze is nieuw op school, is onzeker en worstelt met haar identiteit. Ze is een beetje een buitenbeentje. Na een ongeluk, wat een zelfmoordpoging blijkt te zijn, krijgt ze opeens aandacht van iedereen. Het is alleen niet de bepaalde soort aandacht waar je vrolijk van wordt. Ze wordt verliefd, krijgt meer vrienden en toch staat het leven haar een beetje tegen: ze rolt in het ene genânte moment na het andere. Daar wordt ze dan steeds opnieuw door haar klasgenoten mee geconfronteerd wat voor haar geen pretje is. Ze krijgt een relatie met de knapste jongen van de school, Matty McKibben, en daardoor krijgt ze haar leventje weer een beetje op de rails.
Zoals de titel van de serie al zegt: het is echt awkward. Ze beleeft echt aparte momenten, het past precies bij haar karakter. De serie is verslavend, vol humor en er wordt goed geacteerd. Aanrader :)


Pretty Little Liars
Het gaat over de vier vriendinnen Spencer, Hanna, Aria en Emily, die na de dood van de vijfde vriendin, Alison, uit elkaar groeien. Ze hebben het er allemaal moeilijk mee en kunnen niet bevatten wat er is gebeurd. Opeens krijgen ze sms'jes van iemand die zichzelf 'A' noemt. Ze worden bedreigt, krijgen persoonlijke berichten, worden begluurd en er gebeuren rare en enge dingen. Zou dit Alison kunnen zijn? Was het lichaam dat de politie heeft gevonden van iemand anders of is het nep? Of zit iemand met ze te sollen? In deze hele spannende, verslavende serie kom je er stukje bij beetje meer achter.. of zit je er naast? Het is onvoorspelbaar maar ontzettend leuk en meeslepend. 


The Carrie Diaries
Het speelt zich af in de 80's, wanneer Carrie Bradshaw 16 is. Het is een voorloper van Sex & the City, alleen deze serie gaat dus alleen over Carrie. Ze woont met haar vader en zusje in Connecticut, haar moeder is een paar jaar daarvoor overleden, gaat daar naar school en leeft haar 'normale' leventje met haar vrienden Mouse, Maggie en Walt. Met een kijk op de toekomst zegt haar vader dat hij wil dat ze advocaat wordt. Ze schrijft zich daarna in bij een advocatenkantoor in New York om stage te lopen en wanneer ze daar de redactrice van Interview Magazine tegenkomt gaan haar interesses volledig de andere kant op. Het is echt een 'meiden-serie' vind ik zelf. Het gaat over jongens, een baan, New York, shoppen... heerlijk!


Gossip Girl
Het gaat over tieners uit de Upper East Side met hun rijke leventjes. Ze willen allemaal naar grote universiteiten gaan, maar worden tegengehouden door onderlinge discussies, ruzie en gedoe. Alles wat gebeurd of wordt gezien wordt doorgestuurd naar de 'Gossip Girl' die alle roddels op de website zet en naar iedereen smst. Hierdoor ontstaan nog meer opschudding en gedoe en wordt het er voor de rijke tieners niet beter op.
Een heerlijke serie met dure kleding, limousines en divagedrag. Er zijn zes seizoenen en ik heb alles gezien, heel erg leuk. Romantisch, girly en het heeft toch ook zo zijn bitchy kant. Love it!

Dit waren mijn favoriete series, ik ben op dit moment Awkward aan het kijken en ik vind het helemaal geweldig, haha. Ik hoop dat er misschien wat voor je tussen zit en dat je het artikel leuk vindt.

Liefs,
Tamara






Geen opmerkingen:

Een reactie posten